Ako sme potiahli Oravu

Oravský hrad (foto Long Story Short sk)

Miestne akčné skupiny sú nástrojom, ktoré ťahajú regióny zdola nahor. Iniciatíva prichádza priamo od občanov, obcí, podnikateľov alebo iných subjektov v území.

My sme sa dostali k práci pre jednu z miestnych akčných skupín, ktorá pôsobí na Orave. Tento krásny región je vďaka „maske“ bohatší o rozličné drobné projekty, ktoré pomáhajú najmä menším komunitám. Ide o užitočné veci, akými sú športoviská, knižnice, priestory pre spolkovú činnosť, ale aj investície a inovácie do firiem.

Orava: Komunikačná stratégia, ktorá prináša výsledky

Máme za sebou spoluprácu s oravskou „maskou“, ktorej výsledkom je minimálne:

Ťaháme Oravu: Čo sme (sa) naučili

Ako sa teda tvorila komunikačná stratégia pre Miestnu akčnú skupinu Orava?

Výhodou bolo, že sme nedostali také typické slovenské zadanie: „Urobte mi logo“. Aj samotný klient chcel svoju komunikáciu riešiť podrobnejšie a dlhodobo. (Skvelé!)

Ale venujme aspoň jednu vetu vizuálnej komunikácii. Má pre nás tri hlavné piliere: logo, farebnosť a vybraný typ písma. (Tieto piliere boli rozpracované do detailov od dovolených i zakázaných variantov cez doplnkovú farebnosť, typografiu až po všetky možné merkantílie ako vizitka, mail, hlavičkový papier atď.)

V novom znaku – ak máte pozorné oči – dokážete identifikovať siluetu Oravského hradu (jeho vežičky), ktorá vznikla štylizovaným prekreslením ľudového prvku.

Vedeli sme, že tvorba strategickej komunikácie je hlbší a podrobnejší proces. Musí ísť v ruka v ruke so samotnými „tvorcami“ z MAS-ky (takto sme „makačov“ identifikovali ako komunikačný archetyp) a rovnako v úzkej spolupráci s grafikmi pri tvorbe dizajn manuálu.

Vzájomná synergia medzi klientom a našou komunikačnou agentúrou priviedla na svet podrobnú stratégiu definujúcu brand identity a DNA značky, ktorou nepochybne je aj oravská MAS.

(Nechceme vás zaťažovať technikáliami, ale je samozrejmé, že sme sa zamýšľali nad cieľmi a cieľovými skupinami komunikácie, hľadali víziu a poslanie, spoznávali vnútorné motivácie a „vášne“ MAS a premýšľali, ako má byť táto platforma vnímaná verejnosťou, plus sme nachystali aj zaujímavú kick-off kampaň.)

Do stratégie sme dostali aj príbeh a hodnoty MAS, ktoré sme umocnili jednoduchými komunikačnými heslami.

Keďže Orava je typická ťahaním nití, claim bol jasný: Neťaháme nite, ale chceme potiahnuť všetci za Oravu. Presnejšie a kratšie:

Ťaháme Oravu.

Ak všetci potiahnu za jeden povraz, podarí sa vytvoriť silný a úspešný región.

K prvotnému claimu sme vymysleli ďalšie:

  • Tlačíme Oravu.
  • Zdobíme Oravu.

Obe odkazujú na tradície oravského kultúrneho dedičstva, ale ešte väčšmi poukazujú na to, čo robí samotná Miestna akčná skupina so sídlom v Oravskom Podzámku:

☑️ Prepájajú starostov a ďalších šikovných Oravcov. ☑️ Rozvíjajú vidiek. ☑️ Uchovávajú tradície. ☑️ Vytvárajú príležitosti pre podnikanie, cestovný ruch a stretávanie sa ľudí. ☑️ Spolupracujú s obcami, ale aj podnikateľmi a združeniami.

Tieto claimy sa dajú aj ďalej rozvíjať a asociovať najmä v situácii, keď do portfólia členov MAS – a zrealizovaných projektov – pribudne niečo nové, napr. roztancovali sme alebo rozbehali sme Oravu.

Orava: Spoluprácu sme zavŕšili nosným videom

O našej spolupráci s MAS Orava by sme vedeli napísať tony papiera. V skratke, boli to intenzívne mesiace budovania povedomia o organizácii, ktorá urobila veľa dobrého, no na Orave o nej nikto skoro nič nevedel.

Sme radi, že sa nám to podarilo zmeniť.

Našu spoluprácu sme zavŕšili krásnym propagačným videom. Stalo sa aj pre nás skutočnou čerešničkou na torte, ktorú sme si vychutnali. Oceňujeme osobný vklad a jedinečný prínos herca Mareka Geišberga, ktorý sa stal aj pre divákom sprievodcom po území Miestnej akčnej skupiny Orava. Jemu sa u nás páčilo.

Tak čo, potiahneme spolu Oravu dopredu?

Pridaj komentár